28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ: Ευρωπαϊκή ημέρα προστασίας προσωπικών δεδομένων

Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα;
Προσωπικά δεδομένα είναι κάθε πληροφορία που σε χαρακτηρίζει, όπως για παράδειγμα το όνομά σου, η διεύθυνσή σου, το τηλέφωνό σου, τα ενδιαφέροντά σου, οι επιδόσεις σου στο σχολείο, οι φωτογραφίες σου, οι απόψεις σου, κ.α.
Μερικές φορές τα προσωπικά σου δεδομένα αφορούν ιδιαίτερα ευαίσθητα στοιχεία της ιδιωτικής σου ζωής, όπως στο θρήσκευμά σου, στις πολιτικές σου πεποιθήσεις, στην κατάσταση της υγείας σου ή στην ερωτική σου ζωή.

Γιατί πρέπει να είναι …προσωπικά;
Προφανώς επειδή είναι δικά σου και δεν έχει καμία δουλειά κανένας, εκτός από την οικογένειά σου ή -για κάποια από αυτά και το σχολείο σου- να τα γνωρίζει!

 Ποιοι μπορούν να μάθουν τα προσωπικά δεδομένα μου στο διαδίκτυο;
Οι πάντες…
Η ιστοσελίδα που επισκέπτομαι, η εταιρεία που λειτουργεί το facebook, το youTube, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα παιχνίδια που παίζω on line (farmerama, κλπ.) και πολλοί άλλοι, δυστυχώς…
Γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν μπαίνουμε σε κάποια ιστοσελίδα και, κυρίως, όταν συνομιλούμε (chat) με αγνώστους σε facebook, παιχνίδια, κλπ.

Πώς μπορώ να προστατευτώ;
Πρώτον, προσέχω σε ποιες ιστοσελίδες μπαίνω (αποφεύγω οπωσδήποτε τις σελίδες για άνω των 18 επειδή θα μπαίνω σε επικίνδυνα μονοπάτια) και δεν δημοσιοποιώ οποιοδήποτε στοιχείο μου που δεν θα ήθελα να γίνει γνωστό από τους άλλους.
Δεύτερον και κυριότερο, ενημερώνω αμέσως τους γονείς μου, τους δασκάλους μου ή κάποιο πρόσωπο του έχω εμπιστοσύνη για οτιδήποτε παράξενο ή ύποπτο αντιληφθώ κατά το σερφάρισμά μου στο διαδίκτυο.
Τρίτον, φροντίζω να είμαι ενημερωμένος (-η) και υποψιασμένος (-η), ώστε να μην πέφτω στις (πολλές) παγίδες του διαδικτύου,

επειδή…

…στο διαδίκτυο τίποτα δεν είναι δεδομένο πως είναι αυτό που φαίνεται!

Για να μάθεις περισσότερα, ΚΛΙΚ στην εικόνα:

Δες, σχετικά και το παρακάτω (αγγλικό) σύντομο βίντεο: «Η κοκκινοσκουφίτσα στο facebook».

Πρόσεξε τις τελευταίες φράσεις: «Όταν κάνεις κάποιον φίλο στο facebook, τον προσκαλείς μέσα στην ζωή σου. Προσκάλεσε ΜΟΝΟΝ ανθρώπους που γνωρίζεις»

Το επόμενο βίντεο είναι (δυστυχώς) και αυτό στα αγγλικά, αλλά μπορείς να βγάλεις νόημα από τις εικόνες, ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνεις την γλώσσα.

