ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ(1)

(Την ανάρτηση την «κλέψαμε» από την Εγκύκλιο Παιδεία, αφού προσθέσαμε το αγαπημένο τελικό «ν»!)
.
Χωρίς τροφή δεν αντέχει κανείς πολύ καιρό. Για οποιαδήποτε δραστηριότητα της ζωής μας χρειαζόμαστε ενέργεια και πρώτες ύλες, τις οποίες παίρνουμε από τις τροφές.
Η τροφή μάς είναι απαραίτητη για την ζωή μας. Ο οργανισμός μας μας προειδοποιεί, κάθε φορά που το θέλει, με την πείνα. Ο οργανισμός έχει τη δυνατότητα να αφομοιώνει τις θρεπτικές ουσίες με το πεπτικό σύστημα.
 Τα βασικά συστατικά των τροφών είναι:
  • οι πρωτεΐνες,
  • οι υδατάνθρακες,
  • τα λίπη,
  • τα άλατα,
  • τα ιχνοστοιχεία(ασβέστιο, σίδηρος κ. ά.)
  • οι βιταμίνες και
  • οι φυτικές ίνες.
Κάθε είδος τροφής περιέχει τις δικές του θρεπτικές ουσίες και είναι πιο πλούσιο σε κάποιες από αυτές. Π. χ.
  • Τα ζυμαρικά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες που προσφέρουν ενέργεια στον οργανισμό. Το ίδιο και το ψωμί, οι πατάτες, τα όσπρια κλπ.
.
  • Τα λαχανικά είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες (απαραίτητες για τη μετάβαση των τροφών από το έντερο).
    .
  • Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και ασβέστιο.
    .
  • Το κρέας, το γάλα, τα αβγά και τα ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη του οργανισμού.
.
  • Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες που είναι απαραίτητες για την αξιοποίηση των τροφών από τον οργανισμό και συμμετέχουν και στην άμυνα απέναντι σε λοιμώξεις, κλπ.
 
.
Οι τροφές, ανάλογα με την θρεπτικότητα και την χρησιμότητά τους στον ανθρώπινο οργανισμό, μπορούν να τοποθετηθούν σε μια διατροφική πυραμίδα.

.
.
Όσο ψηλότερα βρίσκεται μια τροφή στην διατροφική πυραμίδα, τόσο λιγότερο πρέπει να καταναλώνεται από τον άνθρωπο.
.
.
Έτσι, όπως καταλαβαίνουμε, για να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει να φροντίζουμε ώστε αυτή να περιλαμβάνει την σωστή ποσότητα από όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να είναι υγιεινή. Αυτό γίνεται με την σωστή μελέτη και εφαρμογή της διατροφικής πυραμίδας.
.
.
Διάβασε κι αυτό:
Πρώτη η Ελλάδα σε ποσοστά παχυσαρκίας στην Ευρώπη

H Ελλάδα έχει τα σκήπτρα στην κατανάλωση θερμίδων και τα πιο παχύσαρκα παιδιά σε όλη την Ευρώπη. Κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη της παχυσαρκίας μετά από τη Νότια Αφρική και το Κουβέιτ. Σε 20 χρόνια θα χαθούν περισσότερα παιδιά από την κακή διατροφή παρά από τα ναρκωτικά ή το AIDS, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια μία εκστρατεία ενημέρωσης για να επιστήσει την προσοχή στους κινδύνους που ελλοχεύει η αισθητή αύξηση της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας στην χώρα μας.

Ειδικότερα, το ποσοστό αύξησης της παχυσαρκίας, σε παιδιά ηλικίας 6-11 ετών, φθάνει το 54% και το 40% σε εφήβους ηλικίας 12-17 ετών.
 .
.
.
Είναι πράγματι θλιβερό, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, να έχει εκλείψει η φυσική δραστηριότητα στα νεαρά άτομα, η οποία μάλιστα έχει αντικατασταθεί από την μανιώδη τηλεθέαση, που συνοδεύεται από μηχανιστική κατανάλωση περιττών, ποσοτικά και ποιοτικά, τροφίμων. Η παχυσαρκία είναι ένα πολύ σοβαρό νόσημα, μία ασθένεια του 20ου και 21ου αιώνα, που χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση. Εξετάζεται μάλιστα από τους ειδικούς ως ένα νόσημα που οφείλεται στις συνήθειες διατροφής και ζωής.
Και αν δεν μπορούμε να καθορίσουμε την κληρονομικότητά μας, μπορούμε σίγουρα να ελέγξουμε το τι τρώμε για να μην γνωρίσουμε ποτέ την παχυσαρκία αλλά και για να λάμπουμε από υγεία.
.
.
Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει επιδημιολογική μελέτη για την παχυσαρκία στην Ελλάδα, οπότε δεν έχουμε επίσημα στατιστικά στοιχεία για την εμφάνισή της στον ελληνικό πληθυσμό, από περιορισμένης έκτασης μελέτες και εργασίες που έχουν γίνει σε τοπικό επίπεδο, προκύπτει ότι η παγκόσμια αυτή επιδημία έχει πλήξει και την χώρα μας σε μεγάλο βαθμό.
.
.
ΤΙ ΤΡΩΜΕ;
Δες το  παρακάτω ρεπορτάζ και σκέψου γιατί πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθείς μια ισορροπημένη και πολύ προσεγμένη διατροφή:
 
Advertisements