ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ (2)

(Την ανάρτηση την «κλέψαμε» από την Εγκύκλιο Παιδεία)

Αναφέραμε στην προηγούμενη ανάρτηση για την ισορροπημένη διατροφή.
Δεν φτάνει όμως μόνο να κάνουμε καλή και ισορροπημένη διατροφή, αλλά πρέπει να ασχολούμαστε και με διάφορες δραστηριότητες, έτσι ώστε να καλυτερεύσουμε την υγεία μας αλλά και την φυσική κατάστασή μας.

Η πυραμίδα της Φυσικής Δραστηριότητας έχει 4 διαφορετικά επίπεδα:
.
.
Κάθε επίπεδο συμπεριλαμβάνει έναν ή δύο τύπους δραστηριότητας, οι οποίες είναι απαραίτητες για την βελτίωση της υγείας. Όσο πιο χαμηλά βρίσκεται στην πυραμίδα μια δραστηριότητα, τόσο πιο συχνά πρέπει να εκτελείται.
Στην βάση της πυραμίδας, δηλαδή στο πρώτο επίπεδο, βρίσκονται οι καθημερινές δραστηριότητες (όπως: βόλτα με το ποδήλατο – καθαριότητα σπιτιού – ανέβασμα της σκάλας – πλύσιμο αυτοκινήτου – γρήγορο περπάτημα – δουλειά στον κήπο – χορός – παιχνίδι στην γειτονιά ή στο πάρκο ) που είναι απαραίτητες όσο το δυνατόν συχνότερα, δηλαδή σε καθημερινή βάση.
.
.
.
.
.
.
Στο δεύτερο επίπεδο βρίσκονται οι αεροβικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, οι οποίες διεγείρουν τον καρδιακό παλμό και αυξάνουν την εφίδρωση. Στις δραστηριότητες αυτές συμπεριλαμβάνονται το μπάσκετ, το ποδόσφαιρο και η κολύμβηση, που συνιστάται να γίνονται τουλάχιστον 3 έως 5 φορές την εβδομάδα.
.
.
.
.
Στο τρίτο επίπεδο βρίσκονται οι Δραστηριότητες Ελαστικότητας καιΔύναμης, όπως η αναρρίχηση, τα πους-απς, και οι διατάσεις (στρέτσινγκ), που συνιστώνται τουλάχιστον για 2 έως 3 φορές την εβδομάδα.
.
.
.
.
Στην κορυφή της πυραμίδας, τέλος, (το τέταρτο επίπεδο) βρίσκονται οι καθιστικές δραστηριότητες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται βιντεοπαιχνίδια, τηλεόραση και ενασχόληση με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πρόκειται για δραστηριότητες τις οποίες τα παιδιά πρέπει να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο.
.
.
.
.
ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
.
Το παιδί του «νέου σχολείου» που πρέπει να δουλεύει αρκετές ώρες καθισμένο σε κάποιο γραφείο, τις υπόλοιπες ώρες πρέπει να είναι δραστήριο και όχι να βλέπει τηλεόραση!
Advertisements